Friday, October 11, 2024

Köfte, sucuk restoranda bilinmeyen et kaynağı çıkmış

İstanbul Trendyol dan o köfteci Ysf lokantadan en az kırk defa 2022 ve sonraki yıllarda alışveriş den çok memnun kaldım. En son 2024 de sucuk aldım.
İçimden bu sucukda yoksa bir cinayet kurbanı kadın eti mi var geçti. Sucuğu hayvanlara attım, yedilermi bilmiyorum. O lokanta o kadar kaliteli nasıl bunu yapar düşünürken, domuz etiymiş o, diye haber duydum bir yıl sonra. 
Sevindim o sucukta olan insan değil domuz eti var. 
Aynı lokantadan et alıyordum, domuz eti asla yok kaliteli, tavuk eti de satıyor, oda kaliteli, o nedenle ellerinde bile yok domuz eti düşünüyorum. 
Acaba bir ölü insanın cesedinden bişey mi aktı karıştı demiştim içimden. Neyse domuzmuş, insan değil. 
-Sattıkları açık et, çok taze ve gerçek dana eti. Ne diye dana değil domuz kullansın satış bölümü. 
Ama sucuk ete başka et bulaşmış gibi çok tuhaf anormal kokuyordu. Birinin ölüsünü sakladılar belki. Yani fabrika domuz satmasada, bulaşan kötü bir başka et vardı, artık midem bulandı o kokudan, açık dana etleri çok kaliteli bol ama sucuk bölümündekiler de birşey çok bozuk, almıyorum. Çok önceden sucukları çok güzel dana kokuyordu. 
-Son defa alırken hatta sanırım şube kendi bile sucukta bişey var kötü, size sucuk yollamayalım elimizde sucuk yok dediler, sonra baktım, sucuk da var bırakılan siparişimde. 
Biriki çalışanın kusuru, onca şubeyi mahvetti. 
Ben aylar sonra haberlerde duydum, çok kişi tuhaf kokulu sucuk diye başka şehirdeki şubelerini bile şikayet etmiş. Sucuk mağaza değil fabrika da oluyor, dağıtım oluyor. O fabrika sucuğu kötü yapmış, hangi şehirde semtte sucuk fabrika bilmiyorum. Benim aldığım şube kendi sucuk yoğurmuyor. Veya sucuk eti bozuktu ama, çiğ dana aynı kalitede idi. 
Yani öyle domuz eti alıp karışmasından çok münferit bir çalışan kadın cesedini sucuk teknesinde belki sakladı. Bu sadece o tuhaf kokuya bir senaryo gerçek ne bilmiyorum. Fabrika sahibi değil birkaç çalışan kusurlu. 
Dana etleri herzaman ellerinde neden domuz eti alsın. Domuz da ucuz değil ki. Kokuyu anlatmaya çalıştım. Görmedim, online sipariş verdim. Mağaza nerde bilmem bile. Benim satın aldığım şube sucuğu kendi benim gibi hazır alıyor. Benim satın aldığım şube kendide mağdur. Şuçu işleyen çalışan bulunmalı. 
Çok uzun yıllar köfteci ysf sucuk köftesi tavuk dana hepsi kusursuz idi. 
Tavuk satan bir yer, tavuk bile karışık olmazdı hamburger köfte ve sucukta. Yoğrulmuş donmuş ürünleri dışında sattıkları yine kaliteli. Köfte ve sucuk bir tür fabrikamsı yerde yoğurulur baharatla, işte orada leş gibi bir koku bulaşmıştı en son Sonbahar 2023 de aldığım o berbat sucuğa. Bir yıldır o koku nedenle bir daha alışveriş yapmadım. Oysa İstanbul da yıllarca pişmiş tavuk satan en ucuz en taze en kaliteli, lezzetli mağaza idi online trendyol da. Belki tavuk ürün yine iyi, ama sucuktan midem bulandı, tavuk ve dana da almıyorum oradan artık. 
Aşçıları tavuk menü ve dana menüyü bile asla birbirine bulaştırmamayı prensip edinmiş bir kalitede idi. Tavuk bile bulaşmıyordu. 
Türkler embesil genellikle, Türkiye yi deney kobayı yapmalarına, bakankık bile sus kalıyor, aşı fabrika zengin etmek için Covid19 aşılama mobbıng yapıyor, kimse ses çıkarmıyor, bu leş gibi sucuğu şikayet eden türk halkı olunca hayret ve sevinç duydum, türk hakkında lezzet koku, itiraz duygusu varmış. 
Domuz eti karışmışsa, sahibi domuz alıp katıştırın dememiştir, bir çalışan bulaştırmıştır. Bence şube kendi de mağdur. 
Hatta baharat bile o leş kokuyu önlememiş Ekim 2023 deki üründe. 
Türkiye çığrından çıktı. Acaba kasap katil Semih orda mı çalıştı. 

Pages