İsimleri ortamları iyice bakmadım, baksamda farklı dünyalar, bilipte ne nedir, ne raconlar var ulaşacağımı sanmam. Can candır, bir can maalesef kayıptır. Bir genç futbolcu hayatını kaybetmiş. Onun yaralanıp haykırışı aylarca çok kişinin kulaklarından silinmeyecektir. Nur içinde kalsın. Onun hayatını kaybetmiş olması olayı çok önemli yaptı gözümde.
Suçlu kim diyecek bilgiye sahip değilim.
Ancak Aleyna beraat etmelidir. Aleyna çok açık seçik, değil onunla barışacağını planlayan meslekdaşı, istisnasız hiçkimse ile 8 aydan fazla birlikte olma alışkanlığı ve planı olmadığını anlatmış, çok cesaretli, dürüst ve açık. Ayrıca onunla barışacağını iddia eden kişi ile ilişkisi çoktan o 8 ay süreyi geçmiş. Yani çok düzgün konuşmuş, planı ne anlatmış. Sinsice arkasından erkek arkadaşını aldatıp, ona ise evlenecekler sözü vermemiş.
Ayrıca, bu olaydan en az bir hafta önce ayrıldıkları herkesçe biliniyormuş, yorumcuları ayrıldıklarını okuyorlarmış. Ki evli değiller, zaten aldatma bile söz konusu olamaz.
Doğrusu şu olmalı idi: Eski erkek arkadaşı hem de meslekdaşı, eski iş ortağı ise, tekrar elektronik mesaj ile önce iş randevusu falan istemeli idi ve gece vakti yanlış idi. Ki randevu oluşturmamışlar. Bir haftadır herkesin konuştuğu bir ayrılıkları var. Barışmayı elektronik yoldan istemesi bence yanlış olmazdı ama gecenin o ıssız bir vaktinde oraya gel dememiş kız onlara. Yani gecenin ıssız zamanı vaktinde orada olmaları bence kesinlikle en doğru yaklaşım değildi, huzursuzluk yaratırdı. Fakat arabanın içindelerdi ve genç futbolcu ölmesini haklı çıkaracak bir hareket yapmamıştı. Silahı ateşleyen, ölen şöförün oturduğu arabanın sağ ön taraf kapıyı açmış. Zaten o duran araba kurşun geçirmez camlı bile değil, kapısı kilitli bile değil. O nedenle silahın ateşlenmesinde duran arabaya karşı nefsi-müdafaa yok, başkasının arabasını kolayca eliyle açıp ateşlemiş. Araba kapısından çıkıp üstüne atlamamış biri. Orada gecenin bir vaktinde saatlerce durmaları yanlış ama o yanlışlık orantılı değil bir can kaybı ile. Insan hayatının bedeli yüksektir.
Yine de ben mesela filmlerden anlamıştım, çakarlı aracından inmiyor bile, uzaktan diğer aracı otomatik tarıyor, içinde canlı bırakmıyor. Diyelim üç kişi var, yaklaşıp dayak yeme riskini bile göze almadan hedef arabaya asla yaklaşmıyor, uzaktan hepsini tarıyor. Olay neyseki bu teknolojide değil. Zaten gece uzak görüşlü teknoloji falan değil. Uzak feneri gibi ışıklı arabaları var. Neyse arabada hepsi ölmemiş.
Öyle erkekler vardır. Bir bayan değil, genel olarak yaklaşımını anlatır. Herkesin anlayışı başka, kendine uygun bulduğu yaşam saygı duymak lazım.
En önemli konu Aleyna çok düzgün türkçe ile bakış açısını anlatmışken, kimseye hakaret değil, kendine uygun planı anlatmışken, onun anlattıklarına değil de kendi keyfi barışma isteğine planlar yapmak bence çok yanlıştı. Aleyna ya kendi doğrusunu bilemeyeceği, hastalıklı düşündüğü hakareti yapılmış, iftira atılmış, hakaret edilmiş. Aleyna çok alıcısı olan manken gibi fotojenik bir sanatçı. Şiddet sevmediği belli.
Onun etrafında olan o erkekler bana onun sahne almasındaki korumaları gibi geldi.
Eğer herkesi birbirine düşürecek olsa, vefat eden şöförü ile eski erkek arkadaşının arasını bozardı. Hiç de erkekleri birbirine düşüren biri değil.
Türkiye de sokakta gezen değerli bir deprem Profesörüne, nefesini beynini bu ülkeye deprem algoritması yaratmada feda eden bir profesöre bile saldıran ülkede bu manken gibi genç kıza sırf ünlü sanatçı diye keyfi sataşacak binlerce kötü niyetli insan vardır, o nedenle belki hemen başka erkek arkadaşı bulmuş, eski arkadaşına randevu vermemiş, bağırmamış, küfretmemiş, ama eski bağlantısını koparmış. Hiç yanlışı yok, bağlantısını koparmış. Açıkça, çok kesin, 8 ayı geçti o ilişki, huyu öyle, bakışı öyle demiş. Saygı duyup genç kızı dinlemelilerdi ona barışma teklifi yapsalar mı düşünmeden. Başkası olsa o kadar bile anlatmaz.
Bu genç kız kız-erkek ilişkisi görüşünü isim vermeden, tek erkek arkadaşına hakaret etmeden çok iyi açıklamış. Yani mesajını nazikçe vermiş, barışmayacağını onun konuşmasına açıklamasına saygı duyan anlardı. Ama ona sen kendini bilmiyorsun diye en büyük hakaret yapılmışsa, hemde kendisinin parasını ödediği stüdyosunun orada anlamsız durdularsa bu ona aşırı saygısızlıktır.
Alacağı varsa, Aleyna ya dava açabilirdi.
Aleyna bu olayda her zaman her türk bayanın ezildiği gibi ezilmiştir, zaten mağdurdur.
Dediğim gibi tüm olayı, suçluyu suçsuzu değil; sırf genç bir manken gibi vucutlu, fotojenik bir sanatçının beraat etmesi gerektiğine inanıyorum.
Mesele türk toplumunda başka insanların, özellikle bayanların bakış açısına duyulmayan saygıdır, saygı eksikliğidir.
Türkiyede kadına duyulan iftira önyargı büyük sorundur. Miras davalarında bile kadının kanundaki hakkını almayı normal bulan düşüncenin Aleyna nın emeğinin parasını göz göre göre almaya ondan kaçırmaya çalıştığına inanıyorum. Veya parasını ve rahatını yönetmek için, daha iyi bir seçenek şansını denemek, risk almak en doğal hakkı idi, evli değildi. Sözlü değildi. Daha ne yapsın, sokaklara pano asıp kız-erkek ilişki görüşünü mü ilan edecekti.
Ayrıca böyle bayan sanatçılar güvenlik görevlisi ile sahneye çıkarken sözleşme-maaş işi yapabilmeliler. Sanatçılar yazılı sözleşme ile güvenlik görevlisi elemanına maaş bağlayabilmeliler. İndirek yollarla sanatçılar güvenlik görevlisi tutuyor, sorun budur.
Hatta bayan sanatçılar değil Türkiye, tüm dünyada güvenliklerini sağlamada zorluk çekiyorlar.
En önemli sorun bayan sanatçıların güvenlik görevlisi kiralayamamasıdır. Güvenilir güvenlik görevlisi kiralamak imkansızdır, hatta dünyada bile öyledir.
Aleyna bırak o kadar tanınmış genç sanatçı, sıradan bir genç kız olsa o gençliği boyu bosu ile güvenliğe ihtiyacı olur. Mesele budur. Ayrıca burada herkes 18 yaşını geçmiş kişiler; ve, Aleyna zaten elebaşı biri olsaydı, emir verip yaptıracak güçte olsaydı, sahnelerde ses nefes tüketmezdi.
Aleyna gücü olsa sahnelerde nefes tüketmez, evlenir, para kazanmak zorunda kalmaz, evinde akşama kadar uyur dinlenirdi. Ona mı bırakmışlar emir vermeyi. Oradaki tek bir erkek onun tek emirini değil yerine getirmek, dinlemez bile.
Bu arada Aleyna, erkek arkadaşı ve vefat eden şöförlerinin arasında Türk geleneklerine karşı bir ilişki yokmuş. Bunu da Aleyna açıklamış ve söförleri ile kendisinin direk ilişkide olmadığını ima etmiş.
Eski erkek arkadaşının getir-götür işlerini yapıyordu demiş açıklanmış. Ayrıca son ifadeleri videolu tam ağzından çıkan onun kendi türkçe dağarcığının kelime ile izlenmiş değil, yani biri yazmış, ifadeyi başka kalıp türkçe ile imzalamış da olabilir. Hukuki-ifadeler, mesela ayakçı kelimesi, o kişinin videolu konuşması değildir, genellikle türkçeden türkçeye tercüme gibidir sadece.
Aleyna kendi özgür, türkçe ağzından videoda konuşmuş, evlenmeyeceğini, sözlüsü ve nişanlısı olmadığını, evli olmadığını açıkça söylemiş, onun planlarını tam konuşmasını dinlemeyip, bir ifadeyi okuyup bir kelime odur-budur konuşmak konuyu dağıtmaktır. İfade kağıdından cımbızla kelime çekip bunu demiş demek yanlıştır.
Olay yerinde olsa bile, ne olduğunu nereden bilecek, savcımı, dedektif mi, gecenin karanlığı, videosundan bile biri anlatmasa olayı anlamak kolay değil. Ayrıca Aleyna nın sahip olduğu aracı veya taksi çağıracağı ortam yok. Çok komik o gece karanlığında ne yapabilir bir genç bayan. Bunu Aleyna dan bekleyen kadınları gecenin ortasında o caddeye bırakıp taksi çağır, ambulans çağır diyeceksin. Sokakta uyur kalır. Başına neler gelir görür. Atıp tutan insanları önce o ortama koyalım da ne yapıyor görelim. Hayallerini konuşan insanlar dolandırıcı, yalancı halkı kandıran olur.
Aynı arabada oturanlar birbiri için sorumluluk alır, Aleyna o arabada olmak istememiş. Bunu baştan söylüyor. Hala neden o arabada değil, neden o arabadaki biri için ambulans çağırmıyor diyen kendini kaybetmiş, beyinsizler halkı kandırmamalı. Olayda asıl dikkat edilmesi gereken yerden halkı uzaklaştırmamalı. Aleyna aklı başında eski bir konuşma yapmış. Onu barıştırmak istemenin yanlış olduğu onun konuşmasına saygı duyan olsa anlaşılırdı.
Ayrıca temizlikçi bayan ile erkek arkadaşına ayrıldıklarına dair haber yollamış, ayrıldığını söylemiş, oldukça önemli, teknoloji dünyasında böyle durumlarda barışılacaksa önce telefon ile, eposta ile mesajlaşılır ve gece vakti değil, gündüz konuşulur, ıssız sokakda beklenmez. Aleyna iletişimi kapatmış. Evli değiller, bu çok önemli, aralarında ayrıca mesleki iş görüşme için önce gündüz konuşulur ki Aleyna red etmiş. Barışma yolu çok aceleci, ısrarcı gece vakti olması çok yanlış. Aleyna nın türkçesi biri ile olmak istemediğini söylerken çok düzgün, ama dinlememişler anlaşılan.
Türkiye nin vesayet davaları bile sağlam insanlara hastadır iftira atıp mirasını parasını çalma peşindeler. Mesela Erenköy devlet hastanesinin beyinsiz, ehliyeti yetersiz psikoloji elemanları bile en değerli sağlıklı insanlara iftira hastadır rapor atan bir ülke. Eski rusyada mesela sağlam insanlar devlet psikoloji ve psikiyatri hastaneleri heyetleri tarafından yıllarca iftira ile işkence ilaç tedavi yapıp öldürülmüş. Türkiye de bunu yapan ise devlet içi vesayet davası hakim çeteleri. Aleyna birde bu devlet hastanesinde iftiralar atıp maaş peşinde devletin gücü ile değerli insanların parasını soyan insanlar tarafından da mı abuse olsa idi.
Bu ülke sokaktaki köpeğe tecavüz etmiş erkek doludur. O karanlıkta Aleyna ne yapacak anlatıyor kendini kaybetmiş reyting peşinde bir bayan. Şöyle yapmadı suçludur dedikleri ile aksine genç bayanları korumasız olacak yollara iten aklını kaybetmiş bir reytingci. Verdiği akılları kim yapmış, hayali akıllar uydurup yapmadı diye iftira atıyor beyinsiz.
Videoya bakıyorsun ıssız bir sokak, araba otobüs yok. Kimse yok sokakta, hatta balkonlarında falan kimse bağırsan duymaz. Beyinsiz reytingci bir bayan diyorki, Aleyna aşağıya inip telefonu ile ambulans neden çağırmadı. Ayrıca bu kızın 112 yi noyu bilmediğine bahise girerim, mesleği o değil. Ayrıca kızkardeşini Türkiye hastanelerinde yanlış tedavi etmişler. Kalkıp birde bu kız ilk yardım müdahale neden yapmadı, orada bir suni tenefüs yapsa bandaj yapsa diyecek. Ortalık kan içinde, orada hemşiresi kana dayanamayıp bayılır, bu reytingci kalkmış Aleyna olaya müdahale etmedi diyor. Kendi ne bok yapabilirdi. Aklını kaybetmiş manyak bir reytingci, yahu sen ne boksun, sen ne donanım bilgiye sahipsin acil durum için ki ona buna iftira atıyorsun. Yahu bu kızla aklı başında değil diye uğraşıyorlar, o sokakta yürürken o üstündeki iftira ile hangi işi ona yaptıracaklar, zaten onu saymamışlar şikayet ediyor.
Bir boksan Türkiyede vesayet davası hakımleri ve erenköy hastanesinin ehliyetsiz senin gibi tescilli beyinsizleri maaş almak için ne kadar değerli insanlara iftira atıyor. Kaç vesayet davasında kaç bayan finansal ölüme suruklendi görürdün. Sen kimin raconunda youtube reyting için herşeyi yapıyorsun acaba.
Bugün Türkiye 100 de 8.5 oranda research-mill-paper üreten bilimde utanmaz bir ülkedir. İstanbul Adli-Tıp kurumu başkanının bile böyle utanılası bilim geçmişi vardır. Yüzde 8 oranının katkıcısı adli-tıp başkanı bilim sahtekarları. Bu ahlaksızlar işte devlet hastaneleri ve vesayet davaları utanmaz iftiracı hakimleri iç içe sağlıklı insanlara iftira atmak için her türlü sahteciliği kullanmaktadırlar.
Erkekler ise kadınlar ne yapar asla bilemez.
Türkiyede kendi parasını evin dışına çıkıp kazanan kadın olmak kolay değil.
Ayrıca bu tür sanat camialarında dünyanın her tarafında yapay-zekanın söylediği gibi, racon koymalar, herkesin kendi çatışmasından çok, arkasındaki raconun baskın çıkması, koruması, çatışması var.
Umarım başka gençler hayatını kaybetmez.