Saturday, January 15, 2022

online eğitim siteleri-i like education online

Udemy, videolu eğitim sitesi bence çok faydalı, iyiki var. Hele arada indirim olunca, çok kaliteli eğitim videolarını on kat ucuza satın almak mümkün. Genellikle ingilizce videoları satın aldım, beğendim. Türkçe kaliteli olanlar da gittikçe artıyor, iyi. Yorumlar, veya yıldız puanı, eski tarihli videolarda yön gösterici. Çok yeni videoları, ön izleme olanağı iyi. Online Eğitim taraftarı biriyim, iyiki böyle online siteler var.
Liseler bence Online Eğitim olmalı. Trafikte, yollarda geçen zamanıma ne çok üzülüyorum. Ne kadar boşa geçmiş o saatler. Masamda online iki üniversite biterdi yollarda kayıp zamanımda.

Eğer eğitim, video sunuma dayanıyorsa, videonun hızlı veya yavaş dinleme imkanı olmalıdır. Normal hız şartı öneren olabilir, ancak, geçende sırf videolar hızlı oynamıyor diye, videoları seyretmekten vazgeçtim. Hızlı okuma, idrak eğitimli biri için, videoyu hızlandırabilmek, eğitimin sıkıcı olmamasını sağlar. 
Eğitimcinin hızının normal olduğunu biliyoruz, ancak zamanın kısıtlı olduğu günümüzde, şahsen 2x hızda başka eğitimciyi seyretmeseydim, bir Biyoistatistik kurs sertifikam olmayacaktı.
Ayrıca bazen, aksine 0.5x hızda, çok yavaş, videoların bazı kısımlarını seyrederim. Özellikle ana dil dışında, videoları yavaş hızda daha temiz duymak mümkün.
Ayrıca, alt yazı ile konuşma metnini yazılı görmek de çok gerekir eğitim sitelerinde. Veya, bir text dosyada, konuşma metni, transkripti eğitimde faydalı, önemlidir. Bunlar udemy de var. 
Türkçe videolu internet eğitimler bence çok pahalı, ama o fiyata bu konular çözülmüş değil. Bunlar konuşmacının kalitesi ile ilgili değil, bilgisayar teknolojisi ilgili problemler, ama eğitimde önemli. 

Türkiye de, Öğretmenlere okulda, 'Eti senin, kemiği benim' öğretiyorlar
bu devirde bile. Amaç, öğrenciye zevku sefa içinde herşeyi öğretmektir olmalı bence. Öğrenciye eziyet ile birşey öğretmeye dayanmak, sadece insanların o dilden uzaklaşıp, başka kaynaklar aramasını sağlar. Siz öğrenciye on saatlik bir şeyi saniyede anlatabiliyorsanız, o başarıdır. Oysa, Türkiye de, on saatlik şeyi, saniyede bir öğrenci öğrendi duysa öğretmen, hemen öğretici sistemi, herşeyi bozar, bu deliliktir, zeki insanları kıskanmaktır. Onun için Türkiye de üniversite mezunlarının çoğu kaliteli çıkmıyor. 
Üstün zeka düşmanlığı, Geri-zekalı insanlara maaşlar bağlamak, şu bu ilerliyor Türkiye de. 
Şahsen, hiçbir lise öğretmenimden bişey öğrenmiş değilim. Yahu adam başka bok olurdu, öğretmen ancak olabilmiş. 
Herşeyi, kitap yazma düzeyindeki Öğretim Görevlilerin kitaplarından öğrendim (Onlar öğretmen kökenli idi, ama eğitim materyallerinin yaratıcısı idiler). 
Herkes, lisemdeki öğretmenler, onlar bana bişey öğretti sanıldı, örgün okulda lise okuduğumdan. Oysa, ben uzaktan eğitim o materyaller, kitaplar, yayınlar ile başarımı sağladım. Her gün liseye gidip geldiğim günler sadece eğlenmeye kafeye gitmek idi. Gitmesem, öğretmenler örgün lise diploması vermezdi. Hep kendim, eve, odama dönüp, uzaktan eğitim ile tüm lise konularını tekrar başka kaynaklardan daha doğru çalıştım. Hayat çok zordu, hem hergün okula devam, hem lise eğitim materyallerime evde çalışmak, o yaşta tüm zamanımı aldı. Okula gitmesem, daha bile başarılı olurdum, hem spor, yürüyüş yapmaya zamanım çok olurdu. Kahrolsun Türkiye eğitim düzeni, zeki öğrencilerin lise öğretmenlerince ezildiği düzen. Bu arada, öğretmenlerimin yarısı beni beğenir çok severdi, ama sadece bir tanesi bile bir öğrenciyi sevmesin, onun belası yeter. Lise öğretmenliği bir bok değildir yani. Bok olsa başka şey olurdu. 
Öğretmenlere edilen masraf, öğretmen sayısının artması, en azından şimdilik yanlıştır. 40 kişilik sınıfta, hoca duyulmaz, tahta parlar, vs, vs. 
Asıl kaliteli online eğitim, kitap materyal hazırlayan Eğitici, görevli lazım Türkiye ye. 
Okullar, kafe değil. Ama isteyen varsa, Kafe açalım, öğretmeni kafeye koyalım, arada isteyen dinlesin, parasını versin, kafesine devam etsin, hani gazino gibi, ama öğretmen olsun, itiraz etmem, ama, vergimi, bu zaman harcayanlara değil, kaliteli eğitim materyali, uzaktan eğitim materyali yaratanlara vermek isterim. Udemy henüz tek tek tüm videoları kaliteli olan bir site değil, berbat videolara rastlamak mümkün, ama 100 videodan, eğitimden, on tanesi kaliteli, bence bu çok iyi bir başarı.
Ben özellikle, İngilizce dilinde, bilgisayar programları, teknik konularda kaliteli eğitimler satın aldım, memnunum. Umarım udemy de aynen devam ederler. 
Zaten bazı Türkçe videolar, Türkiye üniversitelerinde hazırlanmış kaliteli programın, videoların, udemy üyelerine üniversite fiyttan, daha ucuza satışa sunulması, tabii sertifikasında, üniversite adı değil, udemy yazıyor. 
Udemy sınavları nı 'Başarı' değil, 'katılım, devam etme' sertifikası olarak algılıyorlar. Olsun. Bence, sınav kalitesinden önce, yeterli kalitede video, eğitim paketini artırmak iyi fikir. İleride, udemy, daha pahalı ücretle, daha istenen sınavları da yaratabilir. Veya, udemy sınav merkezi dişarda bir üyelik ile olabilir. Şimdilik, kaliteli eğitim ön planda ise, yanlış değil. Udemy de eğitmenlerin yarattığı sorular genellikle kaliteli. Öğrencinin ana fikri algıladığını, konuyu evrensel kesinlikle takip edebiliyor mu, test ediyor. Amacı, şu öğrenciye ne abuk sabuk sorsamda bilemese değil. Burada günlük gazeteye zor bulmaca yaratın istenmiyor, evrensel olarak o konuda problem çözen öğrenciyi başarılı bulan soru yaptın mı, o önemli. O öğrenci Amerika da o konuda bir problemi senin anlattığından, anlayıp çözebilecek mi, o önemli. Mesele, senin oyunlarını senin sınavında çözmüş değil. 
Bazı öğretmenler, onun videosunu, kişisel efektlerini dinleyeni seçmek istiyor sınavda, bu deliliktir, o konuyu öğretmemektir. Tabii, havadan sudan konuşup, sonra, sorduğu sorular tam gerçek konu olsada, anlatmadığı, değinmediğini, kaliteli bilgiyi sınavda ölçmek de tutarsızlık, öğretmene boşa maaştır. 
Sınavları, mesela süre belirli olarak, süre kalitede yapmak bence ayrı bir projede dataylı ele alınmalı. 
Liseden sonraki ösym sınavda, lise ders puanı ÖSYM puana katılmamalıdır. Bu lise öğretmenlerine rüşvettir. 2015 den önceki ösym sistem daha doğrudur. Lise öğretmenleri, velileri tehdit edip maaş artırmaya yol oldu bu değişiklik. 
Bunca abuk sabukluk sorunlar içinde iken, udemy ve benzeri eğitim sitelerine ne kadar ihtiyacımız olduğu tartışılmaz bile. 
Çok iyi kaliteli çevirmenler, UDEMY deji birçok kursu, Türkçe'ye çevirmeli bence. Udemy bu tür bir projeye el atabilir. Bazı ingilizce eğitmenler, telif haklarını sadece başka yabancı dil olmak üzere satsın diye, tıklayıp açılacak Form hazırlasa iyi olur. Çevirmen firmaları, bestseller birçok kursun telif hakkını alıp satabilir. 
Bilgisayar Kursu veren iki kişi olsun, ikiside eşit bilgili olsun alanında. Yinede, ikisi eşit öğretebilir diyemeyiz. Ders hazırlama teknolojisi, videoyu, ayrıntılı görebilme, hızlı yavaş oynatabilme, konuşmacının sesinin rahatsız edici olmaması vb gibi özellikler Eğitici olma başarısını artırır. Hatta çok çok bilgili biri, beginner, yani hiç bilmeyen birine bişey öğretmeyi beceremeyebilir. Kurs başarısı, sadece eğiticinin o konuda dünyada birinci olması ile olmaz. 
ÖRNEK: 
Mesela, Data Scientist işverenleri, R, Python, SQL gibi bilgisayar paket programlarını bilen sekreterlere yılda 30 bin dolar fazla ödüyor. 
Excel gibi bir programda, Tablo yapmayı öncesinde çok iyi bilen bir sekreter, eğer Udemy de sadece iki ayda, sadece 30 dolara birkaç kaliteli kurs tamamlasa, ki gerçekten var bunu öğretecek udemy kursları, yıllık kazancını birden kaçbin dolar artırabilir. Bu kurslar bazen öyle kaliteliki, bir yıllık master programa 25 bin dolara ödeyip bulacağınız dersler, bedava neredeyse. Tabii, Master Derecesi belgeleyen bişey değil Udemy sertifika. Ama olsun, öğren, bil de, derecen eksik olsun. Birçok firma, derecesi, mezuniyeti olmadan, o işi bilene ihtiyaç duyuyor. 

Translation by Google: 
Udemy, the video training site, is very useful in my opinion, I'm glad there is. Especially when there is a discount, it is possible to buy high quality training videos ten times cheaper. I usually bought English Speaking videos, I liked them. The quality of videos in Turkish language is also increasing, good. Comments, or star ratings, guide older dated videos, comments accumulates over time. For very new released videos, option of preview of videos is good. I'm a fan of Online Education, I'm glad there are such online sites.
I think education starting from high schools should be Online Education. I feel so sorry for my life that my too much time wasted in traffic on the roads. How wasted those hours, days, years. Two universities education online would have been finished on my desk with the time wasted on the roads.
SAMPLE:
For example, Data Scientist employers pay an extra $30,000 a year to secretaries who know computer package programs such as R, Python, and SQL.
In a program like Excel, a secretary who knows how to make a spreadsheet very well already, completes a few quality courses at Udemy for only 30 dollars in just two months, which really exists as  computer software programs in Udemy. These almost free courses are sometimes of such high quality that equals the courses you can find by paying 25 thousand dollars for a one-year master's program are. Of course, Udemy certification is not something that certifies a Master's Degree. But many data based companies, without a degree or graduation, need someone who knows the job. 

Pages