Sertifika Programları Gerçek Matematiğe ve gerçek sınavlara Karşı Bir Tehdit
Son zamanlarda, "finansal okuryazarlık" gibi popüler başlıklar altında düzenlenen sertifika programları ciddi bir eleştiri konusu haline geldi. Bu kurslar, temel bilgi seviyesini yükseltmeyi vaat etse de, aslında matematik gibi disiplinlerde gerçek yeterliliği değersizleştirme tehlikesi taşıyor.
Gerçek Matematiği Örtbas Etme Çabası
Bu programların esas amacı, lise sonrası ÖSYM sınavlarında matematik yetersiz kalan bireylerin eksikliklerini "örtbas etmek" gibi görünüyor. Lise sonrası ÖSYM sınavlarında ölçülen matematik düzeyin disiplinler arası önemi göz önüne alındığında, yüzeysel ve kısa süreli eğitimlerle verilen bu sertifikaların gerçek bir matematik becerisi kazandırmadığı açıktır. Bu durum, matematik gibi bilimlerin temel derinliğini ve saygınlığını zedelemektedir.
Kolay Sertifikaların Yanıltıcı Gücü
Sertifika programlarının kolayca tamamlanabilir olması, bu belgelerin gerçek hayattaki değerini sorgulatıyor. Matematikte sağlam temeller ve analitik düşünce gereklidir; ancak bu tür programlar, yalnızca bir "başarı algısı" yaratmakta ve bireyleri gerçek bilgi seviyesinden uzaklaştırmaktadır.
Kursa Katılımın e-devlet ile olabileceği söylenip, tekrar tekrar resim, belge yükle istenmesi yanlıştır, en sağlam kimlik doğrulama, yeni nufus cüzdanlı e-devlettir:
Katılımcılardan gereksiz şekilde e-devlette zaten var olan manuel bilgi yüklemeleri isteniyor, oysa e-Devlet üzerinden en güvenli doğrulama yapılabilir. Örneğin parmak izli yeni nufus kimlikler en başarılı doğrulamadır. Kurslar, sadece e-Devlet bilgileriyle doğrulama yapmalı ve gereksiz belge yüklemelerini ortadan kaldırmalıdır. Kurs, şu, şu kişiler kursa katılır,/katılamaz ilan etmelidir. Ayrıca, tüm kurslar e-Devlet ile tam entegrasyon sağlamalı ve standartları karşılamalıdır. Bu iyileştirmeler, kurs katılımını daha güvenli ve kullanıcı dostu hale getirecektir.
Bu Programlar Neden Eleştirilmeli?
- Eğitimin kurala dayanmaksızın, dolandırıcılıkla sadece belli kesime keyfi sunulması: Bu kolay eğitimler sadece keyfi, istediklerine sunulduğunda, haksız eşitsizlikle, bazılarını kayıran dolandırıcık oluşur. Bu en önemli sorundur.
- Rekabet Adaletsizliği: ÖSYM sınavında başarısız olan bireylerin bu sertifikalarla avantaj kazanması, adalet duygusunu zedeler.
- Toplumsal Algı Yanıltması: Bu kolay sertifika programlar, bireylerde yeterlilik illüzyonu yaratır ve toplumun gerçek bilgiye olan saygısını azaltır.
Çözüm: Gerçek Liseden sonra ÖSYM sınavına saygı:
Bu tür sertifikalar gereklidir bazı alanlarda, ancak devlet bu çok kolay sertifika programına keyfi olarak sunduğundan, bu kursları gerçekten anlayan kişileri dolandırıcıkla kurs dışı bıraktığından, amacı liseden sonra ÖSYM sınavda başarısızların, başarısızlıklarını örtbas için sadece keyfi bazı memurlara kursa katılmayı sunduğundan, bu kurslar kötüye kullanılabilmektedir. Bunu görmeyen inkar eden suça ortaktır.
Kolay Sertifika Kurslarına Katılımın Engellenmesi ile hukuk ihlal etmek:
Finansal okuryazarlık eğitimi gibi popüler başlıklarda düzenlenen sertifika programlarının katılım süreci, şeffaflıktan uzak bir şekilde yürütülmektedir. https://finansalokuryazarlik.gov.tr/ adresine girildiğinde, üye olan kullanıcıların kurs katılım tarihlerini açması gerekirken, uygulamanın ilerlememesi ciddi soru işaretleri yaratmaktadır.
Kısaca:
Devletin, iddia ettiğinin aksine, sertifika programlarına katılımı sadece keyfi olarak belirlemesi, belirli kesimleri kayırarak adalet ilkesini ihlal etmekte ve dolandırıcılığa zemin hazırlamaktadır. Bu programlar, lise sonrası ÖSYM sınavlarında başarısız olan bireylerin eksikliklerini gizleme amacı taşımaktadır.
Bu kayırıcı yaklaşım, gerçek bilgi ve yetkinliğin yerine yüzeysel bir yeterlilik algısı koyarak toplumun bilgi seviyesini düşürmekte ve bilimsel değerleri zayıflatmaktadır.
Kritik Nokta
https://finansalokuryazarlik.gov.tr/ adresi, "tüm memurlara açık" denmesine rağmen, yalnızca belli bir kesime açılarak amacını kötüye kullanmakta ve dolandırıcılık yapılmaktadır.
TRANSLATED BY CHATGPT:
SUMMARY:
Certificate Programs: A Threat to Genuine Mathematics and Exams
Certificate programs under popular topics like "financial literacy" are a significant subject of criticism. While these courses claim to elevate knowledge levels, they pose a risk of devaluing genuine competency in disciplines such as mathematics.
Efforts to Conceal Genuine Mathematics Deficiencies
These programs seemingly aim to "cover up" the deficiencies of individuals who underperform in mathematics in post-high school Turkish ÖSYM (Student Selection and Placement Exam) tests. Considering the interdisciplinary importance of scientific mathematical competence as measured by such exams, it is clear that the short-term and superficial teachings provided by some course certificates fails to instill true mathematical skills. This undermines the foundational depth and credibility of scientific mathematics as a discipline.
The Misleading Nature of Easy Certificates
True proficiency requires strong mathematical foundations and analytical thinking. However, these programs create an illusion of success, distancing participants from genuine knowledge and understanding.
The Issue of Access Restriction and Legal Violations
The process for participating in these certificate programs is far from transparent. For instance, when accessing https://finansalokuryazarlik.gov.tr/, registered users should be able to access course dates. However, the application does not progress, raising serious concerns about intentional restriction.
Summary
Contrary to its claims, the state arbitrarily determines access to certificate programs, favoring specific groups and violating principles of justice. This favoritism creates opportunities for fraud and misuse. These programs, instead of genuinely addressing deficiencies, aim to obscure the shortcomings of individuals who fail in post-high school exams like ÖSYM.
This discriminatory approach replaces real knowledge and skills with a superficial perception of competence, lowering the societal knowledge level and undermining scientific values.
Critical Point:
The website https://finansalokuryazarlik.gov.tr/, despite claiming to be "open to all public servants," selectively grants access to a specific group. This misuse of purpose constitutes fraud and undermines trust in the education system.