Wednesday, June 16, 2021

Türkiyede ki TUS kursları

Türkiye deki online TUS kursları, yurtdışı Amerika kurslarla kıyaslanınca çok ilkel, geri. Türkiye Boards and Beyond USMLE kursun Türkçe şube olma haklarını satın alıp, Türkçe videoları sunmalıdır.
Hatta üniversiteler, her ders için Boards and Beyond türü videoları öğrencilere sunmalıdır. Artık bu devirde tüm müfredat 
 için değil, sadece gerektiğinde okulda ders dinlemek faydalı. Trafikte yollarda harcanan vakit nedeni ile bence Türkiye nin bilim düzeyi hiç istenene yükselemiyor. 6 yıllık tıp fakültesi nin sadece 3 yılı okulda olmakla iyi, kalanı online eğitim olmalıdır. Anfilerde yer olmaz, yemekler uzak veya berbat, yollarda zaman gider, nedir tıp fakültesi öğrencisi nin çektiği.
Bu arada Türkiye'de Tıp fakültesi ve müfredatındaki dersler toplamı 4 veya 5 yıl değil, 6 yıldan uzun.  Oftalmoloji, Dermatoloji, Pediatri ve diğer birçok Müfredat Öğeleri 4 yıl+2 yıl olmak üzere 6 yıl yapar.  USMLE 4 sınav alanı ise 6 yıllık Tıp Fakültesinde yer almamaktadır. Transkript denen, müfredat saat ders listesi Türkiye de sağlık bakanlığı için çöptür, sağlık bakanlığı tıp doktorunu dişe dolgu yapmaya, başkalarını bilmem neye yollatsa şaşmam, oysa müfredat ayrıntı anlamlı değerlidir. 
USMLE 4, doktora belge veya Türkiye deki uzmanlık yan dal uzmanlık belgesine doğru denk olacak bir sınavdır. Bazen USML 4 ve YDUS Doçent Prof luğa doğru haklardır. 
Türkiyede fen fakültesini nin ilk yıllarını okur 6 yıllık tıp fakültesi öğrencileri, fakat fen fakültesi nin hepsini bitirmeden, ki istenmez onlardan, tıp 6 yıl okurlar, lise sonrası üniversiteye giriş sınavı onların fen fakültesi diploması olmadan 6 yıl tıp bitirme haklarını verir. 
Amerika da ise liseden sonra adıyla sanıyla fen fakültesi gibi 4 yıllık bir College eğitimine yönelir genelde lise mezunu öğrenciler. 4 yıllık College diploma şartı aranmasa bile, lise bitince hemen başlayan 'School of Medicine' yoktur. Amerikada sosyal bilim College bitirip üstüne tıp okuyan, sonra USML li klinisyen de çoktur, bence olmuşsa yanlış değildir, olmuştur. Ama Amerika da Kimya College bitirip, üstüne tıp okuyan, üstüne ihtisas temel bilimler prof u olan ın, temel bilimlerde daha kaliteli bilim yapma, yayın yapma olasılığı, sosyal bilimlerden sonra biyokimyacı MD olandan daha çoktur. 
Gerçi dahiler tüm ihtimallerin dışında çok dalda da dahi olabilirler.
 Türkiye zaten okyanusu olmayan bir ülke gibidir. Bazı okyanus yarışlarını okyanus yoksa yapamaz, başarılıyı bulamazsınız. 
Türkiye de USML 1 ve USML 2, Ayrıca USMLE 3 sınavlarını her üniversite ders hocası kendi yapmaktadır. O nedenle üniversite hocalarının sınav yükü çoktur. 
Türkiye TUS veya YDUS sınavı Amerika da Doktora ya giriş  veya USML 4 kazanmak gibidir. Birebir yurtdışı karşılığı denkliği her cerrahi veya dahiliye branş için tasavvur etmek bir kurul işidir, zordur. Ayrıca klinik branşlarda, serbest halk isteği piyasa maaşları asıl ne değerlidir diye belirliyor, o sınav bu sınav değil. 
6 yıllık Türkiye Tıp Fakültesi mezunu klinik açıdan bence 4 yıllık School of Medicine okuldan daha donanımlıdır. Müfredat saat ve derslerine baktım. 
Ancak Türkiye deki Tıp Fakültesi temel bilimler bence pratikte çok donanımlı  değildir Amerika ile kıyaslanınca, ayrıca olsa bile öğrencilerin zamanını kliniğe ayıracakları kesin, nedeni Türkiye klinik dallarda daha yüksek ücret ödüyor doktorlara. 
Amerika da ayrıca, temel bilimlerin mezuniyette önemini aramayan yeni DO Physician okulları açıldı galiba, onlarda USML residency fellowship sınavda yarışıyor. Bence ömür kısa, herşeyi öğrenin demektense, şunu yapacak Physician şunu okusun demek doğru. Bence Türkiye piyasası, halk Amerika DO tipi hekime daha kazanç gelir sağlıyor. Bizim türk halkı Amerika DO dereceliler gibi klinisyenlere para akıtmayı seviyor. 
Başka tıp doktorlara eziyet ve çok komik bir durum, Türkiye de klinisyen uzman olmak için ayrıca Temel Bilim TUS isteniyor, ancak diyelim bir 4 yıllık düşük üniversite girişli birinin devletten uzman maaşı alması için klinik TUS a girmesi gerekmiyor. Nedeni olsa olsa zeki akıllı  diye 6 yıllık tıp mezunlarını cezalandırmaktır. Tıp mezunun Doçent olması daha çok sınav almasını gerektiriyor, komik, başarı cezalandırılıyor. Pek tabii temel bilim uzmanı tus temel bilim sınavla alınacak, klinik tus sıfır diye puan vermeyecekler, görevleri klinik pratisyen değil, ama 6 yıllık tıp daha yüksek puanla kazandı diye ne suçu var tıp doktorun. Amaç 6 yıllık mezun tıp doktorun yoğun eşitliksiz sınavlarla burnunu sürtmek, el altında bulundurmaktır, çünki halk için doktorsuz ülke ülke değildir. Yahu, hem temel bilim, hem kliniğin sınav öncesinde tekrarı bile sırf temel bilimin tekrarından az zaman alıyor, hem temel bilim hem klinik diye oturmaktan insan koltuktan sakat kalkar. 
Doktorluk eskisi kadar istenen meslek değilmiş yüksek puanlı lise mezunları tercihlerinde artık, olmaz tabii. 

Yine kurs videolar mevzuda fikrim, Videoları hazırlayanların bence Doçent veya Profesör olması bile şart değil. Slaytları, metinleri Doçent Profesör hazırlarsa güzel, slaytın metnini yazarsa, robot bile okur. Çok hoca sesten nasibini alamamıştır, üçüncü videoda sesi gider, kaçar, hocalığın tiyatro sanat yönüde varmış. Neyseki robot sesler iyi ellerde video slaytları okuyor, türkçe teknolojisi de var. Ben şahsen bilimsel videolarda Text-to-Speech teknolojisi kullanıyorum, değil elli video, üçüncüde sesim kısılıyor çünki. 
Boards and Beyond şirket acaba tıbbi video dersleri kaç kişilik bir takıma hazırlattı. Sırf ayrıntılı slaytlara bilgisayar resim program okuru biri, bilimsel metnin güncel olmasını tutmaya en az üç kişi lazım. 
TRANSLATED:
Online TUS courses in Turkey are very primitive when compared to courses abroad USA. Turkey Boards and Beyond USMLE should purchase the rights to be the Turkish branch of the course and present Turkish videos.

 Universities should even make Boards and Beyond videos available to students for every course.  In this era, it is useful to listen to lessons at school only when necessary, not for everything.  Due to the time spent on the roads in traffic, I think Turkey's level of science cannot reach the desired level at all.  Of the 6-year medical school, only 3 years of it is good to be in school, the rest should be online education.  There is no room in lecture halls, the food is far or terrible, time flies on the roads, what is it that a medical school student suffers.
Meanwhile in Turkey Medical school, and the the items in curriculum is not 4 or five years, but longer 6 years. Ophthalmology, Dermatoloji, Pediatry and some other Curriculum Items makes 6 years as 4 years+2 years residency. USMLE 4 field is not included in 6 years Faculty of Medicine. 

 I don't even think it's necessary for the videographers to be Associate Professors or Professors.  If the Associate Professor, Prof prepares the slides, fine, if he writes the text of the slide, even the robot will read it.  Many lecturers could not get their share of the voice, in the third video, his voice goes away, thus there is also the art aspect of teaching.  Fortunately, the robot voices in good hands perfectly reads  video slides text, there is also Turkish text - to- speech technology.  I personally use Text-to-Speech technology in scientific videos, since my voice is muted at the third of fifty videos.

 I wonder how many people are behind Boards and Beyond firm making the medical video lessons. At least one computer image program literate worker, and at least three people to keep the scientific text up-to-date. And the Medical Doctor voice reading the ready medical text. Lots of computer workers. 

Pages