Thursday, September 22, 2022

MD-PHD PROGRAMS İYİ KÖTÜ

"So, why do MD-PhD programs exist? Why would somebody need to learn how to do both medicine and scientific research? Isn’t one enough? Well, yes.
(Translated by Google) Peki, neden MD-PhD programları var? Neden birinin hem tıp hem de bilimsel araştırma yapmayı öğrenmesi gerekiyor? bir tane yetmez mi )" 
.... 
Tanıdığım dünyaca ünlü, başarılı, dünya tarihine geçmiş bir Ph.D.,Tıp Fakültesi kazanıp, iki yıl MD liğe doğru eğitim alıp, sonra PhD olmasının tek nedenini, MD liği sevdiğini, ancak mesela kalp organ öyle hastada açılmış görünce, öyle bir ortamda iyi hissetmediğini söylemişti.
Elleri çok yetenekli idi, ama Cerrahi yi sevmiyordu. 
Ayrıca, düzenli saatler değil, proje bazlı çalışmayı başaran yetenekleri vardı.
Çok başarılı dünyanın top numara kazanan Tıp ilgili PhD sahiplerindendi, milyarlık projeleri kazanmıştı. Ancak, yinede, bir cerrahın yarısından fazla ancak kazanıyordu.
Nedeni:
-MD leri o an yaşayan halk, bireyler öder, standart halk vergi sistemi öder. 
-PhD leri, geçmiş, gelecek kaygısı olan devlet, firma öder. Bireylerin PhD diye bağış yaptığı nadirdir, kanunu yoktur.
Kuruma bağış yapar, oda Araştırma Merkezi inşaatına gider, PhD nin cebine girmez. 
Bir hastanın, öbür hastaya, "yaa şu geçende beni iyileştiren MD, o pubmed yazarıdır, sende git akıl al, muayne ol, ücreti normal veya çok, " dediği vaki değildir ve zaten PhD o değildir. Hiçbir hasta Pubmed i okuyup bravvo, bu MD şunuda yapmış diyecek değildir, nasıl desin, ama ağrısını, tümörünü yok edeni günlük hayatta yakınlarına anlatır. 
Q1 Pubmed yayın diye Türkiye de birçok profesörler bile bilmez, hasta ne bilsinde ona bağış yapsın. 
-Önerim, eğer uzun yıllar eğitim sevmiyorsanız, örneğin 
Tıp Fakültesi ve 
Biomedikal Mühendislik
 üstüne Master 
sonra PhD eğitimi zor bulursanız, 
yönetici olacak torpiliniz yoksa, eziyettir MD, PhD.
Hem bence, MD eğer sırf PhD title li olanla yarışıp geçemiyorsa, zaten başarısız, 
ne diye iki kulvarda ömür tüketilsin. 
Hem, residency hiç uzmanlık yapmadan, MD PRATİSYEN HEKİM, 
MD, PhD den iki kat çok kazanıyor.
Değerli veya zor olması başka, kazancı başkadır mesleklerin. 
Eğer MD, PhD olup kafası işe yatmadığından, PhD kısmında başarılı dergilerde, tarihi çalkalayan research articles yapamayan bir PhD riski taşıyorsanız, 
lab da çalışırken ilk bir yılda huzurunuz yoksa, lab da aşırı akşam evde olmayı özlüyorsanız, VAZGEÇİN, PhD olmayın derim. 
PhD diploma belgeyi, eğitimi tamamdır, sınav notu 100/100 belgeyi duvara asmak para getirmez. 
Tabii, tüm ameliyatları başarısız, sınavda 100/100 almış olsada, başarısızdır MD. 
Bilim alanı zor işte. 
Matematik, Kimya, Biyoloji, Fizik sevmiyorsanız, bildiğimiz Bilim PhD yolu gereksiz bence.
Temel Bilinecek Bilimler PhD için, MD için ayrı ayrıdır. 
PhD için, sağlık ilgili temel bilimsel alanlar, Fizik, Kimya, Matematik tir, Ayrıca üstüne Microsoft Exel türü, (R programming, python ) Matematik programı bilmeniz idrakiniz, oynayabilmeniz iyi olur. En azından birine şu programla şunu yap demeyi bilmek uygun. Ama sırf Exel yeter, öbürküler şart değildir. 
Dünyaya Matematik, Kimya, Biyoloji, Fizik den bakan insanlar için, laboratuvar çocuk bahçesi eğlencesidir ilk yıl oysa. 
Zamanla sevilmez PhD, sevmediyseniz, terkedin derim. Hele yakışıklı, veya çok hoş bir bayan, ana dili mükemmel, birde yabancı dil iyi biliyorsanız, MD, PhD olmak delilik, eşeklik, köleliktir. Satıcılık yapın, ilaç mümessili olun, hemşire olun, gezgin olun. Hemşirelik de bir kere diplomanızı aldınızmı, birde master yaptınız mı ömür boyu yangel-yat birşey kaybolmaz, sadece beş yıllık bir eğitim, daha sonra tek satır okuma. 
Ama PhD, tarihi sallayan bir PhD olmak, 
5 tane hemşirelik fakültesi, 5 tane üstüne yüksek lisans yapmaktan on kat zordur. Risklidir, oku oku bitmez, sonu gelmez, MD ler ve PhD ler allah ile yarıştırılır, hemşireler ise, yüksek lisans, ve sonraki eğitimleri tamamlasalar, "Hakim", Allah değillerdir. 
MD olmak zordur. 
PhD olmak daha zordur. Ama PhD ler hep suçu danışmanına atabilir. En yetkili değildi der. 
MD hakimidir, eksisi artısı onundur. Başarıda/Başarısızlıkda onundur, hemşirenin değildir. 
Doktorlar(Uzman, Pratisyen ) grev yaptığında, hastalar hemşirelere kakdığında, görün hastanelerin hastaların halini. 
İlk iki yıl MD, sonra, PhD ders aldıysanız, laboratuvar da olmayı, ameliyat yapmaktan çok sevdiyseniz, MD derslere dönmeyin, PhD diploma/belge ile devam edin. 
Üstüne MD derece alıp, yine PhD çalıştığınızda kimse, aaaa bu MD, PhD, yayını güzeldir demez, zaten hakemler yayını isim değil, isim kör, çalışma okur. 
PhD, MD arasında gidip gelmekde yanlış değil, ancak unutmayalım, ömür kısa. 
PhD programı kazanmış olmak değil, bilimsel ürününüz, Research Article başarınız ne olacak önemlidir finalde. 
PhD sonrasında post doc, sonra yayın başarısı olmalı.
 Yani PhD sınavı bir ömürdür. Tabii PhD Lecturer olabilirsiniz, oh riski yok, ama maaşı az. Çok maaşlı yer yok gibi Lecturer için. 
Sevmeden PhD lik, deliliktir, kimse dayanamaz ve başarılı olamaz. Yada, ingilizcesi kötü, Fizik, Kimya, Matematik ve laboratuvar hakimiyeti yüksek sömürülcek, yabancı uyruklu bir PhD postdoc olacak, sonra zavallım fakirlikten oda ölür sizi kurtaramaz. 
Aynı iş için yılda beş ayrı eleman alırsanız, vakit kaybıdır, eleman az ve öz olsun, öğret öğret her yeni elemana zaman kaybı, hiçbir bok çıkmaz. 
Bu arada, bağımsız çalışacak bir Post doc üstü PhD için, okuduğunu hızla anlayacak, ingilizce çok önemli. 
Research Article RESULTS kısmını perfect yazacak bilime sahip olmalı Postdoc PhD. 
Diğer kısım ingilizceyi google ile çevirmek mümkün. Burada günlük televizyon ingilizcesi, dili yetmez, bilim dili şart. Oysa, IELTS gibi sınavlar günlük hayat senaryo yaratanı istiyor. Laboratuvar dışı ingilizce ölçer çok sınav. Akademik TOEFL iyi, (hani bir parça yaz kısmı olmadan , bir konuda bir sayfa günlük hayat ilgili bişey anlat kısmı yok, o sınav). 
Tekerleği yeniden keşfetmek, keşfetmemek için, reading comprehension çok önemli iyi olmalı ingilizcede. 
Google translate, Research Article RESULTS kısmı çeviremiyor. Daha hatalı. 
IELTS gibi ingilizcesi, edebiyatı iyi olmaktan çok, komplike Research Article ın RESULTS kısımlarını, 100/100 çeviren bir ingilizce hakimiyeti olmalı. TOEFL yabancı PhD için en iyi seviye belirleyici olabilir. 
Ders anlatacak PhD günümüzde çok kazanmaz. Eskiden çok kazançlı idi. Çünki o işi artık videolar bile döndür döndür yapıyor. 
*Fizik, Kimya, Matematik de, lise sonrası Yüksek puan alan, (İş arıyorum, insan kaynakları departman a akıl verecek danışman olmak istiyorum, o zaman paralı yazacam o PhD özellikleri) 
*okuyup anlama ingilizcesi 100/100, 
*Biyomedikal Mühendis olmuş, 4 yıl üstüne,
 *6 yıl Tıp Fakültesi, üstüne,
 *4 yıl PhD, üstüne 
*4 yıl postdoc olmuş biri bence 70/100 başarıyı yakalar bilimde, ancak bu kadar uzun eğitimle yılda 130 bin dolar çok az, değmez. 
Hele bayan PhD ise, ne zaman çocuk doğuracak. 
O nedenle eğitimi kısa tutmak kaçınılmaz oluyor. 
..... 
Devletin Tıp Doktoru nu kıskanması hiç bitmemiş. Tıp Doktoru bütünleşik Doktora yapıyor 6 yılda, devlet bu gerçeği inkar ediyor, inkar edenleri hapse atmalıdır. Kafasına sıçlmış adamlar 5 yılda, kıçı kırık yere liseden sonra ÖSYM tıp fakültesi yarı boktan puanla girmiş. Geri zeka tıp kazanamamış, birden 6 yıl okumaya götü dayanmamış, korkmuş, ona 4 artı bir eder 5 yıl diye, koskoca Tıp Doktoru yeterlilik gibi 7 demiş. 
4 artı iki yıl okumak, kesinlikle tek defada 6 yıldan zordur. 
Neden, bunlar, Tıp Doktoru kıskançlık tan, liseden sonra ÖSYM puanı onlar kadar alamamaktan deliye dönmüş, Tıp Doktoru nun yeterlilik 8 seviyesini, kıçlarından, bok dolu kafalarından 7 ye indirmiştir. 
Çünki geri zeka olup 4 yılı anca becereni kıskançlığından kendi geri zekasına yakın bulmuştur devlet. 
https://portal.tyc.gov.tr/
Bu bağlantıda Tıp Doktoru nu, yeterlilik geri zeka hemşire üstğne bir yıl master yapmış olan yeterlilik 7 diyen kıskanç devlet sorumlusunun kafasına sıçayım. Orıspu çocupu kalk  tüm gerçek tıp doktoru olmayı başaranları öldür de kıskançlığın dinsin. 
Edebiyat, Türkçe çok değerli bir alan, karşı değilim. Bir milleti millet dil yapar, Türkçe yapar. İyi ama bir Tıp Doktoru nun, Türkçe side çok çok iyi(Yabancı Doktor hariç) , sırf Türkçesi, laf yapan ağzı, 2 yılda seviye 4 yapıyor Edebiyat olsa, 6 yılda 12 yapması lazım Tıp Doktoru seviye. 
Yahu bunlar yakında kıskançlıktan böyle yeterlilik seviye düşürmekle değil, öldürecekler topunu 6 yıllık Tıp Fakültesi mezunu Tıp Doktoru olanları. Halkı, devleti birleşip Tıp Doktoru Pratisyen Hekim düşmanı olmuşlar. 
Yahu maymunlar doktorsuz idare ediyor, yasaklatın Tıp Fakültesi ni. Öyle yamyam yaşayın. 
Kısacası, liseden sonra 6 yıllık Tıp Fakültesi mezunu Tıp Doktoru, yeterlilik seviyesini devlet kasıtlı, düşmanlığından 8 olması gerekirken iken, 7 ye indirmiştir götünden. 
Tüm gerçek Tıp Doktoru olanlar, seviye 8 yeterlilik hakları için grev yapmalıdır bence. 
Tıp Doktoru eşittir, bütünleşik doktora, eşittir, doktora yeterlilik yani seviye 8 demektir, uluslararası Yönetmelikler incelenirse(oysa Türkiye seviye 7 yeterlilik demiş yukarıda devlet bağlantıda) . Amerika da, Tıp Doktoru eşittir seviye 8 dir bu kıyasda, hatta daha da yüksek. Çünkü bütünleşik eğitim ona, tüm temel bilimlerde birden yüksek lisans veriyor. Ooooo tabii, ösym de liseden sonra götğ kakdırmayanlar bu dediğimden delirir, on tane birden 6 yılda yüksek lisans haa der. Yaaa öyle işte, götün kaldırsaydı da senin 20 günde çözemediğini, onların 20 dakikada çözdüğünü şdrak etseydin bari. 

Adam sadece 5 sene Eczacılık okuyunca, ona 7 seviyesi vermiş devlet Türkiye de. 
Bütünleşik Doktora, tıp fakültesi liseden sonra ÖSYM puanı daha zor. Tıp Doktoru olmuş altı yılda, onun fazladan yılına, hatta 12 aydır o yıl, birbuçuk yıldır aslında, orospu çocuğu devlet, bok değildir deyip, beş yıla verdiği seviyeyi vermiş. Bunlar Tıp Doktoru düşmanı değil, vatan hainidir. 
Yahu sen köle mi buldun, tıp Doktoru nu. 
.... 
Bu arada tesadüf gördüm, hemşire 4 yıl artı bir yıl yüksek lisans yapıyor seviye 7 oluyor
Diş Hekimi bütğnleşik yüksek lisans yapıyor, sadece seviye 6 oluyor. 
Diş Hekimi nede seviye düşük yapıyor. Asıl bütünleşik master, doktora tapanlar bu ülkede öğretim üyesi, memur bütçesini düzgün ayarlayan kesim, iskelet yapıyı sağlam tutan bütünleşik eğitim. 
....
2015 yıl öncesi diş hekimleri 7
Tıp Doktoru olanlar 8 seviye olmalı bence. 
Tezli tezsiz ayırımı yeni çıktı. 
Diş Hekimi ve Tıp Doktoru tezli yüksek lisans yapmak zorunda değil, üstelik 2015 yılı öncesi tüm Tıp Doktoru olanlar DOKTORA sahibidir devlet haklarını karşı gelsede. 
Tıpta Uzmanlık, mesela Cerrahi branş yaptı Tıp Doktoru, bence ihtisas ikinci doktora demek ve seviye 8 olan doktoralı tıp Doktoru seviye 9 olmalı. İkinci yüksek lisans ikinci lisans diploma ikinci doktora tekrar yükselme olmalı. Orospu çocuğu devlet ise, herşeyi aşağıya çekiyor. 
Doçent ne seviye yeterlikte onuda yazması lazım. Ayrıca 4 yıllık başlangıçı olan ile 6 yıllık başlangıcı olan Profesör aynı değil. 
Ayaklanın, grev yapın, köle olmayın, eşek olmayın. 
-Türkçe bilmeyen yabancı doktor değilki, Türkiye Pratisyen Hekim, 2015 yılı öncesi Tıp Doktoru ayrıca Türkçe sınava da giriyor. Her 2015 yılı öncesi Tıp Doktoru nun Türkçesş, bugğn bakan olmuş bir devlet adamı kadar, daha da iyidir. Ama kimse o yüksek düzey Türkçesine bir kuruş vermez. Yahu nedir Tıp Doktoru nun köleliği. 
Hatta, Amerika da Pratisyen Hekim lfı normal bşr sıfat, daha pozitif, klinikçi demek iken, Tıp Doktoru resmi sıfata, götlerinden Pratisyen Hekim lafını lafını yaygınlaştırıp, Pratisyen Hekim i ne idiğü belirsiz türkçe ye sokmaya pratisyen hekim eğitiminin hakkını ihlal etmeye gitmiştir devlet. Nedir pratisyen hekim, seviye ne, yukarıda yazmamış bile devlet. Bunlar vatan hainidir. Bakın Pratisyen Hekim diye bir şey yok. 
Lakap takıp, Tıp Doktoru nun haklarına bok atmak bunların amacı. Bunların amacı Türkçe yi bozmak. Madem burada değil, niye Pratisyen Hekim yazıyorsun. Düşmanlık olsun. 
Adam sürekli eğitim sertifika akıyor, ona bir seviye ilerledi diyor, 
Tıp Doktoru sertifika alıyor, aaa o sıfır deyip seviye ilerletmiyor. Devlet Tıp Doktoru nu enayi bulup, halkla birlikte linç ediyor. 
Tıp Doktoru kaybetmez, hasta kaybeder. 


AYRI BİR KONU, MD TIP DOKTORU dur bilimde PhD alanına katkılı, hemşireler sadece hazıra konarlar. 
Tıp Doktoru, PhD yapmasada, Tıp Doktoru eğitimliler her zaman PhD lerin mihenktaşı dediğimiz bilim tarihinde önemli bilimsel projelerde yer almış PhD lerin başarısını sağlamıştır, öyle bilimsel kalitede eğitimleri vardır. Tıp Doktoru eğitimi daha zordur, ve PhD ler hep Tıp Doktoru nun çalışmasına ihtiyaç duyar, danışılan Tıp Doktoru nun alanıdır, tıpta hakim olma beyin faaliyetidir. 
Hemşire PhD ler ile, 
sadece PhD, ve
Tıp Doktoru, PhD 
kıyaslanırsa, bilimde hemşire kökenli üstüne PhD olmuşların, bilimsel başarılı PhD veya "Tıp Doktoru PhD" olanlara kıyasla en az yüz kat başarısız, etkin olmadığı görülür. 
Hemşireleri bilimde hazıra konan, bilim sömürücüdür. 
Ama bakın seviyede maaşta nasıl kayırımışlar. 
Bilim tarihşnde, bilimsel olarak hemşire eğitimi ile hiçbir PhD bilim tarihini çalkalamamıştır. 
Hemşireler hemşiredir, bilimsellik de PhD konuda da, Tıp Doktoru ndan daha başarısızdırlar, PhD ler in alanına Tıp Doktoru ve PhD lerin başarılarına konar, asalak katılırlar. 
PhD ler hep Tıp Doktoru nun eğitimi alanına sarkarlar, PhD ler hemşirelerden bir fayda görmezler. 
PhD ler in işi bilşmde, hemşirelerden daja zor ve risklidir. 
"PhD, hemşire" lerin başarıları seviye olarak bilimde hep düşüktür. 
Kısacası "Tıp Doktoru", Bilimsel alanda, doktoralı-hemşireden, sadece 6 yıllık eğitimi ile beyinsel hakimiyet olarak, daha üstğndür, hemşireler PhD li alanda, Tıp Doktoru nun beyinsel faaliyetini sömürürler. 
Hemşire Fakültesi ilgili PhD Hemşire programları, fenelde çok basit rşskki olmayan projelerdir. 
Doktoralı-Hemşire, PhD ile, bazı çok zor alanların PhD sini Bilim Alanında karşılaştırmam. 
PhD hemşirelik risksşz, oh rahat dır. Diğer birçok PhD lerin bilimsel zorluğu yoktur onlarda, belkide Hemşire-Doktora diye bir sınıfı kendi iöinde değerlendiririm. 6 yıllık Tıp Doktoru, doktoralı-hemşire den bilimsel beyinsel hakim faaliyetinde, daha üstündür 
Hemşireler Doktora yapıyor, yapmaları yanlış değil. Ancak  onların alanı diğer alanların kaymağını yer bilimde. 







Pages